Društvena odgovornost je etička teorija u kojoj su pojedinci odgovorni za ispunjavanje svoje
građanske dužnosti, a postupci pojedinca moraju koristiti cijelom društvu. Na taj način mora
postojati ravnoteža između ekonomskog rasta i dobrobiti društva i životne sredine. Ako se ova
ravnoteža održava, onda se ostvaruje društvena odgovornost. Teorija društvene odgovornosti
izgrađena je na etičkom sistemu u kojem se odluke i postupci moraju etički potvrditi prije nego što se
nastavi. Ako radnja ili odluka uzrokuje štetu društvu ili okolišu, onda bi se smatralo društveno
neodgovornim. Teorija društvene odgovornosti i etike primjenjuje se u individualnim i grupnim
kapacitetima. Treba je ugraditi u svakodnevne radnje/odluke, posebno one koje će uticati na druge
osobe i/ili okolinu. U većem, grupnom kapacitetu, kodeks društvene odgovornosti i etike primjenjuje
se unutar grupe, kao i tokom interakcije sa drugom grupom ili pojedincem.
Preduzeća su razvila sistem društvene odgovornosti koji je prilagođen okruženju njihove kompanije.
Ako ste vlasnik kompanije znajte da su prošli dani poslovanja isključivo radi profita. Iako je profit
očigledno i logično i dalje važan, mnoge kompanije se sada uglavnom fokusiraju na korporativnu
društvenu odgovornost. Korporativna društvena odgovornost pojam je koji označava poslovanje
kompanije na etički i održiv način, dok se bavi svojim ekološkim i društvenim uticajima. To znači
pažljivo razmatranje ljudskih prava, zajednice, životne sredine i društva u kojem kompanija djeluje.
Nevjerovatno je važno da kompanija posluje na način koji pokazuje društvenu odgovornost. Iako to
nije zakonski zahtjev, smatra se dobrom praksom da uzme u obzir društvena i ekološka pitanja.
Potrošači su sve svjesniji važnosti društvene odgovornosti i aktivno traže proizvode od kompanija
koje posluju etički. Društvena odgovornost pokazuje da ste kompanija koje se interesuje za šira
društvena pitanja, a ne samo za ona koja utiču na vašu profitnu maržu, što će privući klijente koji
dijele iste vrijednosti.
Neke od prednosti društveno odgovornog poslovanja su:
- Poboljšan imidž u javnosti, jer potrošači procjenjuju vaš javni imidž kada odlučuju hoće li
kupiti od vas. Nešto jednostavno, kao što su članovi osoblja koji volontiraju sat vremena
sedmično u dobrotvornoj organizaciji, pokazuje da ste brend posvećen pomaganju drugima.
Kao rezultat toga, izgledat ćete mnogo povoljniji za potrošače. - Povećana svijest o brendu i prepoznatljivost. Ako ste posvećeni etičkoj praksi, ova vijest će
se proširiti. Više ljudi će čuti za vaš brend, što stvara povećanu svijest o brendu. - Uštede troškova. Mnoge jednostavne promjene u korist održivosti, kao što je korištenje
manje ambalaže, pomoći će u smanjenju troškova proizvodnje. - Prednost u odnosu na konkurente. Prihvaćanjem društvene odgovornosti, izdvajate se od
konkurencije u svojoj industriji. - Povećano angažovanje kupaca. Ako koristite održive sisteme, trebali biste to viknuti s
krovova i pokazati svoje napore lokalnim medijima u nadi da će oni to malo izvještavati.
Kupci će to pratiti i uključiti se u vaš brend i poslovanje. - Veći angažman zaposlenih. Dokazano je da zaposleni više uživaju raditi za kompaniju koja
ima dobar imidž u javnosti nego onu koja nema. Nadalje, pokazujući da ste posvećeni
stvarima kao što su ljudska prava, mnogo je veća vjerovatnoća da ćete privući i zadržati
najbolje kandidate. - Više pogodnosti za zaposlene. Vaše radno mjesto će biti pozitivnije i produktivnije mjesto za
rad, a promoviranjem stvari kao što je volontiranje, potičete lični i profesionalni rast.
Dio korporativne društvene odgovornosti jeste i obezbjeđivanje besplatne edukacije za skupine kojima je to od neizmjerne važnosti, kao što su studenti. Udruženje Inntera je i pokrenulo projekat organizacije besplatne edukacije o važnosti komunikacije za studente i sve one kojima je svakodnevna komunikacija presudna za uspjeh. Podržavajući ovakav vid projekta pokazujete koliko ste zapravo, kao poduzeće, društveno odgovorna kompanija i koliko brinete o ciljevima važnim za uspjeh pojedinaca u procesu edukacije.