
ANALIZA SITUACIJE
Formula 1 je često opisana kao najskuplji putujući cirkus. Brojevi bi se složili. U 2024-oj godini , prihod F1 je
iznosio $3.6 milijarde , 14% više od prethodne godine. Gledanost u cijelom svijetu je u porasla posljednjih godina ,
a taj fenomen se velikim dijelom može pripisati dokumentarnoj Netflix seriji Drive to Survive , kao i većem
prisustvu i samog sporta na društvenim mrežama.
Trenutno se u Formuli 1 natječe 10 timova , no nakon dugo pregovora , uprava F1 je dopustila ulazak
jedanaestog tima – Cadillac Formula 1 Team , koji će se pridružiti od 2026-te godine. Ovim će Cadillac postati
drugi američki tim u F1 , i iako je privilegija natjecati se u ovom takmičenju , brojni izazovi su postavljeni pred
rukovodstvo Cadillaca .
Prvenstveno , kako Cadillac može sebe pozicionirati u sportu u kojem dominiraju timovi sa dugom historijom ,
poput Ferrarija , McLarena i Meredesa i na koji način može izgraditi identitet i steći simpatije fanova u Evropi ?
ANALIZA IDENTITETA BRENDA
• Cadillac je osnovan 1902.g. , trenutno divizija General Motorsa
• Luksuzni brend
• Ukorijenjen u američku historiju
• Brend fokusiran na kvalitet i prestiž
• Historija učešća u IMSA i WEC trkačim divizijama
CILJEVI KAMPANJE – Cadillac koristi F1 kao kanal za repozicioniranje — brend postaje cool, brz, globalan i
luksuzan
• Pozicionirati Cadillac kao ozbiljnog igrača u F1
• Povećati brand awareness i identifikaciju fanova sa brendom
• Omogućiti formiranje emocionalne povezanosti kroz kreiranje sadržaja i vizuala
• Engagement na društvenim mrežama
CILJNA SKUPINA
Komunikacijska strategija se bazira na ideji da će ulaskom u F1 Cadillac imati određen broj fanova na američkom
tržištu , međutim manjak familijarnosti u Evropi može biti problematičan. U skladu sa tim , po nivou primarnosti
određene su sljedeće ciljne skupine.
• Evropski fanovi F1, muškarci i žene , 18-35 godina
• Automobilski entuzijasti/ljubitelji luksuza sa većom kupovnom moći
• Opća javnost ( osobe koje nisu nužno fanovi utrkivanja – ali želimo im dati do znanja da smo tu)
PORUKA
Slogan kampanje glasi „ Don`t just watch.Join the race“. Ovakva poruka ima jasan „call to action“ koji će aktivirati
publiku. Također postoji doza misterije , jer u samom sloganu ne postoji ništa što direktno govori o čemu je riječ.
Ovakva koncepcija slogana je planska , iz razloga što će prva faza kampanje biti teaser faza , gdje će na
društvenim mrežama i bilbordima biti prikazan samo slogan , na crnoj pozadini bez dodatnih vizuala , kako bi se
stvorio svojevrsan „buzz“. U kasnijim fazama , uz slogan će biti povezani prateći vizuali.
Također , slogan reflektira i filozofiju kompanije koja je prošla dug proces kako bi uopće dobila dozvolu za
učestvovanjem u F1. Poruka će također biti korištena u drugim fazama , gdje će njen „call to action“ karakter biti
iskorišten za angažman javnosti u drugim aktivnostima.
ATL -U teaser fazi će biti implementirani bilbordi sa sloganom na crnoj pozadini . Bilbordi će biti strateški
postavljeni na mjestima okupljanja fanova motosporta , ali također će biti dostupni i široj javnosti ( npr. autoceste
koje vode do sportskih objekata , stadiona ili trkaćih staza )
Nakon incijalne teaser faze , na bilbordima će biti fotografije Cadillac F1 bolida . Fotografije će biti urađeno u stilu
koji emulira analognu sportsku fotografiju , ili retro fotografiju. Na ovaj način nastojimo evocirati emocije nostalgije
, prestiža . Ovakav vizualni stil će nas diferencirati od ostatka F1 marketinga , u kojem pretežno dominiraju 3D
renderi bolida , na jednobojnoj pozadini.
Također će biti implementirane TV reklame u „cinematic“ stilu , ali sličnog vizuelnog karaktera kao fotografije.
BTL – Igre na mjestima okupljanja sportskih fanova (pubovi , karting staze ) – postavljanje simulatora vožnje
Organizirati FAN Hubove na trkaćim stazama , gdje će fanovi moći isprobati vožnju na simulatoru .
TTL – Targetirano oglašavanje na društvenim mrežama , prvenstveno Instagram , ali također obratiti pažnju i na
sportske forume i platforme poput Reddita. Uvesti element gejmifikacije u marketing – Online mini trkača igrica ,
gdje fanovi mogu postavljati najbolje vrijeme. Najbolji će dobiti nagradu u vidu karata za trkaći vikend.
VIZUALNI STIL
Foto i video materijal za cilj ima iskomunicirati prestiž brenda i vizuelno inkorporirati samu historiju brenda sa
historijom F1 šampionata. Ovo se može postići kreiranjem sadržaja i vizuala koji evociraju uspomene , emocije i
nostalgiju. Vizualnim stilom želimo reći : „Novi smo
ovdje , ali znamo šta radimo“.
KALENDAR PROVOĐENJA KAMPANJE
• Novembar 2025 – Januar 2026 = teaser faza
• Januar 2026 – Kraj sezone 2026 = ostale faze
METRIKE USPJEŠNOSTI
• Brand awareness
• Impresije, rezultati istraživanja nakon kampanje
• Engagement (broj pregleda , lajkova
, spominjanja na društvenim mrežama)
• Brand sentiment ( emocionalna povezanost )
SWOT ANALIZA
• SNAGE : Snažan brend , 120 godina tradicije
Prepoznatljiv američki brend
Fanovi su uzbuđeni zbog novog tima u F1
• SLABOSTI : Niska prepoznatljivost brenda u Evropi,
Skupa promotivna kampanja
• PRILIKE : Globalni rast popularnosti F1, posebnno
među mladima; tek drugi američki tim u F1
• PRIJETNJE : Drugi brendovi su već dugo prisutni i
etablirani , Visoki troškovi i kompleksnost sudjelovanja
u F1 – neuspjeh na stazi može utjecati na percepciju
brenda
PARTNERSTVO – Preporučuje se partnerstvo sa content creatorima iz domene motosporta . Također bi od
koristi bilo partnerstvo sa poznatim američkim modnim dizajnerima , koji bi kroz suradnju sa vozačima mogli
izgraditi modni identitet tima.